راهنمای عیب یابی ADSL

 

راهنمای عیب یابی ADSL
 

خط تلفن بوق آزاد ندارد

مودم ADSL را از مدار خارج کنيد . خط تلفن را چک کنيد در صورتي که بوق آزاد شنيده نشد با ۱۱۷ تماس بگيريد و خرابي تلفن را ثبت كنيد.

اگر خط تلفن بوق آزاد داشت، کابل تلفن را به پورت(ADSL Line ) وصل كنيد و از خروجي مودم پورت phone را به گوشي تلفن وصل کنيد اگر بوق آزاد نداشت با شماره پشتيباني تماس بگيريد.

TD-8817 Front Panel

چراغ لينک مودم چشمک زن است (چراغ status خاموش است)

اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي ايجاد مي‌شود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل‌ها، سوکت‌ها و قطعات فيزيکي را بررسيي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت(ADSL LINE) مودم شود .

براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر، Caller ID، دستگاهDialer را جدا كنيد و از خروجي مودم (پورت phone) به گوشي تلفن وصل کنيد.

در صورتي که لينک باز هم ثابت نشد به خروجي مودم يک گوشي وصل کنيد و از اين طريق پشتيباني تماس بگيريد.

 

علامت ضربدر قرمز رنگ بر رويconnection مشاهده مي شود

کابل Ethernet شما به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم و کارت شبکه، سوکت پشتpc و مودم را بررسي كنيد. (کابل اتصالي بينPC و مودم بايدSTRAIGHT باشد)

 

از طريقOutlook نمي توانيدEmail ارسال و دريافت کنيد

ابتدا از صفحه اصليwebmail يکEmail به خودتان ارسال کنيد تا ارسال و دريافت چک شود. در صورتي که در اين قسمت مشکلي وجود داشت با host خود تماس بگيريد.

در صورتي که ارسال درwebmail بدون مشکل صورت گرفت اما درOutlook با مشکل مواجه بوديد، تنظيمات Outgoing خود را به ۲۱۳٫۲۱۷٫۴۰٫۱۸۷ تغيير دهيد.

اگرOutlook شما تحت شبکه کار نمي‌‌كند ممکن است مشكل از تنظيمات شبکه شما باشد، بنابراين براي آزمايش، مودم خود را به يک تک کامپيوتر متصل کنيد وOutlook خود را روي آن pc آزمايش كنيد.

TP-LINK 8817 Back

چراغ link مودم شما هنگامي که با تلفن صحبت مي‌کنيد، ثابت است ولي به محض قطع شدن تماس لينک شما چشمک زن مي‌شود (status خاموش مي شود)

ممكن است كه پريز تلفن شما مجهز به نويزگير باشد؛ بنابراين ابتدا از وجود برق‌گير (نويزگير) بر روي پريزها اطمينان حاصل كنيد و در صورت وجود آن را خارج كنيد. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)

TD-8817 Front Panel

تمام LED هاي مودم شما جز POWER خاموش است

تمام کابل‌هايي را که به مودمADSL متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنيد. ۵ دقيقه مودم را خاموش نگه داريد. آداپتور مودم را دوباره وصل کنيد.

 

در زمان نوسان برق، حتما" مودم را خاموش کنيد.

 


کلمات کليدي:

نظرات برای این مطلب بسته شده است.


Sorry, the comment form is closed at this time.