فروشگاه آنلاین

نشست خبری شرکت انتقال داده‌های آسیاتک برگزار شد

neshast 95نشست خبری شرکت آسیاتک با حضور اصحاب رسانه روز گذشته 22 خرداد ماه در سالن کنفرانس شرکت آسیاتک برگزار شد.

در این نشست که محمد علی یوسفی زاده مدیر عامل شرکت آسیاتک، حسین علی محمدی معاون کسب و کار، شهاب وهاب زاده معاون فنی و کامران طالبی مدیر روابط عمومی این شرکت حضور داشتند، به سوالات خبرنگاران در حوزه فناوری اطلاعلات و تحولات اخیر در خصوص شبکه ملی اطلاعات پاسخ داده شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آسیاتک، در این نشست مهندس یوسفی زاده مدیرعامل شرکت آسیاتک درباره تغییر و تحولات در حوزه اینترنت خبر داد و گفت: باید از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر و تقدیر کرد، چرا که اخبار خوبی در این زمینه در راه است.
مهندس یوسفی زاده ضمن اشاره به سرویس‌دهی خوب، ارائه امکانات جدید و کاهش تعرفه ها به عنوان برخی از دستاوردهای جدید این شرکت ادامه داد: بحث شبکه ملی اطلاعات سالهاست که در کشور مطرح شده اما سرعت پیشرفت آنها بسیار کند است؛ و به نظر می رسد با مسیر مثبتی که شرکت زیرساخت در پیش گرفته و تغییراتی که در شرکت مخابرات در حال صورت گرفتن است و همچنین تکالیفی که برای شرکت های FCP در این مدت تعیین شده، این روند بصورت منظم و منطبق با فناوریهای روز و تغییرات دنیا و نیازهای مردم پیش برود.
وی همچنین افزود: شرکت زیرساخت در تاریخ ۲۷ اردیبهشت امسال اقدام به افتتاح پروژه IXP در تهران کرد و این سیستم در حال حاضر نزدیک به ۳۰ گیگابیت بر ثانیه ترافیک دارد و آسیاتک و برخی از اپراتورها به آن متصل هستند.
مهندس یوسفی زاده ادامه داد، در گذشته کاربران نهایی که پشت اینترنت یک اپراتور دیگر بودند، در صورت ارسال محتوی برای آسیاتک، باید از ۸ هاب عبور می کردند تا به محتوای نهایی برسد، اما با راه اندازی مراکز IXP این موانع از بین رفته و تمام محتواها بین اپراتورها از طریق یک هاب IXP لایه ۲ صورت می گیرد. این اتفاق باعث میشود شرکت ها بدون اینکه نیاز به لینک اینترنت خود داشته باشند به راحتی محتواها را با یکدیگر تبادل کنند.
مدیر عامل آسیاتک در پایان اعلام کرد: در حال حاضر به مناسبت ماه مبارک رمضان از تاریخ 1395/03/20 تا 1395/04/20 استفاده از سایتهای زیارت مجازی بارگاه امام علی (ع)، زیارت مجازی بارگاه امام رضا (ع) و  فیلیمو به صورت رایگان و سایت های آپارات و تله‌وبیون با ۵۰ درصد تخفیف برای کاربر نهایی شرکت آسیاتک عرضه می شود.

کاربران آسیاتکی برای فعال سازی این قابلیت، می توانند از طریق پنل کاربری خود در www.1544.ir  ، www.azaradsl.ir  ، «دانلود پلاس +» را فعال نمایند.



نظرات